Üdvözöllek SEBRING oldalán!!!
Üdvözöllek SEBRING oldalán!!!
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Linkek
 
Videók
 
MÉG TÖBB VIDEÓ
 
MP3 Kereső
MP3 Kereső
 
Szuper rádiók
Szuper Rádiók!
 
Online TV
Online-Tévéadások!
 
Holdfázis

Holdfázis
 
 
Futó Szöveg
 
Nap képe

A nap képe:

 
Hányadszor jártam itt?
 
Széltérképek
 
Bölcsességek
 
Szonja a robot
 
ÁLLÍTS BE KEZDŐOLDALNAK!
Beállítás Kezdőlapnak!
 
Kosárlabda
 
Autók
 
Egérkövető
 
Autók
Autók : Ford GT

Ford GT

  2005.05.20. 15:36

Pontban a cég fennállásának századik évfordulójára készült el a Ford GT szériaváltozatának első három példánya. Kétféle formaterv...

Kétféle formaterv készült az új Ford GT számára. Az elsőnél csupán a klasszikus GT40 főbb stíluselemeit tartották meg, így az autó hi-tech alakot öltött. A második verzió jobban ragaszkodott a hagyományokhoz, így inkább ezt tartották meg. A 2002 januárjában tartott detroiti premier után májusban kapott szabad utat a sorozatgyártásra kész változat fejlesztése, és az első három működő szériagyártmány alig egy évvel később, idén márciusban már kigördült a gyárkapun. Ezt az tette lehetővé, hogy már a tanulmányautó is meglehetősen széria-közeli volt, mindössze 5 százalékát kellett átalakítani. A mai autók többsége bentről kifelé épül, tehát először az utastér és a futómű készül el, majd ennek megfelelően rajzolják meg a karosszériát. A Ford GT ennek éppen az ellentétje: a mérnökök az autó külsejéhez tervezték meg a műszaki tartalmat, hogy az autó minél jobban tudjon igazodni negyven évvel ezelőtti elődjéhez. Az autót alumínium vázszerkezet alkotja, erre kerültek fel az alumíniumlemezből készült karosszériaelemek. A szerkezet érdekessége, hogy az aljában végigfut egy masszív hossztartó, erre szerelték fel a középre helyezett üzemanyagtartályt, továbbá külön merevítők kerültek a tetőre, így megvalósíthatták a klasszikus modellt idéző, tetőbe vágott ajtókat. A Ford GT formája nem csak szép, hanem teljes mértékben funkcionális is egyben. A légbeömlőket a szélcsatornás tesztek során helyezték el, így a karosszéria minden nyílása konkrét célt szolgál. Míg ezekkel a hűtést és a hőelvezetést oldották meg, a leszorítóerő nagy részét a padlólemez kialakítása szolgáltatja. Kettős keresztlengőkaros futóműhöz csatlakozik mind a négy kerék, melyeket hűtött, négydugattyús, elöl 355, hátul 335 mm átmérőjű Brembo tárcsafékek lassítanak. Az elöl 18, hátul 19 colos BBS könnyűfém kerekekre Goodyear Eagle F1 abroncsokat szereltek fel. Nem csak a forma, hanem az erőforrás terén is ragaszkodtak a hagyományokhoz a GT tervezői. Egy teljesen új fejlesztésű, 5,4 literes V8-as hajtja a hátsó kerekeket. Az 500 lóerős, feltöltött, alumínium erőforrást a Mustang Cobra és az F-150 Lightning hasonló motorjából fejlesztették ki. Miközben az új erőforrás teljesít minden érvényben lévő károsanyag-kibocsátási szabványt, kisebb hengerűrtartalmával is túlszárnyalja a klasszikus GT hétliteres "big block" V8-asának teljesítményét. A motort kéttárcsás kuplung csatolja a hatfokozatú kézi sebességváltóhoz. Mivel versenypályára építették, a negyven évvel ezelőtti GT40 esetében nem beszélhetünk az utastér designjáról, hiszen a célszerűség jegyében szinte csak az ülés, kormánykerék és kapcsolók kerültek bele. A modern változat esetében már több dolguk volt a formatervezőknek, hiszen minden apró részlettel hasonlítani szerettek volna az eredetihez. A vezető és utasa közvetlenül a V8-as motor előtt, szénszálas szerkezetű, bőrborítású ülésekben foglalhat helyet. A közöttük található polírozott magnézium alagút rejti a benzintankot. A műszerfal kapcsolói az eredeti GT40-hez hasonlítanak, csakúgy, mint a műszerek és a kormánykerék. Ahhoz, hogy elegendő legyen a fejtér, az utastér tervezői magasabbra emelték volna az autó tetejét. Ez ellen viszont hevesen tiltakoztak a karosszériát tervező mérnökök. Végül 17 mm-es emelésben egyeztek meg, ehhez viszont a külső övvonalát is magasabbra kellett húzni. Bár a GT formája a régi időket idézi, a felszereltséget a mai elvárásokhoz igazították. Az autóban ülőkre két légzsák vigyáz, a biztos megállást blokkolásgátló szavatolja. A négy irányban állítható háromküllős kormánykerék bőrborítást kapott, a középkonzolra CD-lejátszós rádió került. Az ajtókat központi zár, az ablakokat elektromotor nyitja, még egyszerűbb légkondicionálót is beszereltek. Motor: 5409 cm3 Teljesítmény: 373 kW (500 LE) 6000/min Nyomaték: 678 Nm 4500/min Hossz/szél./mag.: 4643/1953/1125 mm Tengelytáv: 2710 mm

 
PUSKÁZÁS
SEBRING GPORTÁLOS OLDALA NÉZD MEG???
 
Számláló
Indulás: 2005-03-18
 
Szavazás
Szavazás
Hogy tetszik az oldal?

NAGYON-NAGYON KIRÁLY
NAGYON KIRÁLY
KIRÁLY
NAGYON-NAGYON JÓ
NAGYON JÓ
LEHETNE JOBB IS
ROSSZ
NAGYON ROSSZ
EZ OLDAL?
 
Óra
 
Óra
 
Naptár
2025. Március
HKSCPSV
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Cheat center
 
Chat
A legjobb chat hely!!!!
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Google-kereső

Google

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Játékok
 

Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!