Üdvözöllek SEBRING oldalán!!!
Üdvözöllek SEBRING oldalán!!!
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Linkek
 
Videók
 
MÉG TÖBB VIDEÓ
 
MP3 Kereső
MP3 Kereső
 
Szuper rádiók
Szuper Rádiók!
 
Online TV
Online-Tévéadások!
 
Holdfázis

Holdfázis
 
 
Futó Szöveg
 
Nap képe

A nap képe:

 
Hányadszor jártam itt?
 
Széltérképek
 
Bölcsességek
 
Szonja a robot
 
ÁLLÍTS BE KEZDŐOLDALNAK!
Beállítás Kezdőlapnak!
 
Kosárlabda
 
Autók
 
Egérkövető
 
Autók
Autók : Ferrari Enzo

Ferrari Enzo

  2005.05.20. 15:45

Eddig sem panaszkodhattunk szuper-sportkocsik hiányára a Ferrarinál, hiszen az ágaskodó lovas márka a nyolcvanas években az F40-essel, a kilencvenesben pedig az F50-essel keltett feltűnést a világ legerősebb sportmodelljei között. Legújabb típusuknál nem bíztak semmit a véletlenre, így nem csoda, hogy egyenesen a márka alapítójáról Enzónak nevezték el a brutális erejű közúti versenyautót.

A korábbiaktól eltérően nem hatalmas meglepetésként robbant be az autós világba a Ferrari legújabb zászlóshajója. A tesztelés hosszú időszaka alatt ugyanis számos kémfotó készült, melyekről most már elmondhatjuk, meglehetősen pontosan előrevetítették a készülő modellt. Közben a művészi forma megalkotója, a Pininfarina elkészített egy koncepcióautót Rossa néven, melyben már előrevetítette a készülő csúcsmodell filigrán megjelenését, egyedi formájú fényszóróit. A Ferraritól szokatlan módon először a hivatalos gyári tervrajzokat mutatták be FX néven, majd egy tokiói formatervezői kiállításon az F140-esnek keresztelt prototípust. Újabb meglepetésként pedig néhány hónappal a szeptember végi párizsi debütálás előtt nyilvánosságra hozták, hogy az autó a márka alapítójának nevét kapja: Enzo. Annak ellenére, hogy a Pininfarina kissé elrugaszkodott az F40-F50 formai vonalától, a meghökkentő megjelenés így is garantált. Az Enzo már álló helyzetben is légszomjat vált ki szemlélőjéből, megdöbbentő domborulatait egyenesen Formula-1-es testvéreitől kölcsönözte. Elődjeitől eltérően viszont nem kapott hatalmas hátsó terelőszárnyat, a hosszan előrenyúló frontrész és első lökhárító kialakítása viszont egyértelműen a versenyautókat idézi. Igaz, az F50 formájában is csörgedezett már némi F1-vér, és a Mercedes-Benz is hasonlót művel készülő SLR szuper-sportkocsijával. A német vetélytárs viszont korántsem büszkélkedhet olyan formás idomokkal, mint az Enzo szárnyaló övvonala, melyet üveg motorházfedéllel és a Lamborghini Murciélago stílusában egyszerre felfelé és oldalra nyíló utastérajtókkal toldottak meg. Az F1-téma az utastérben is folytatódik, ahol szénszálas műanyag borítások, versenyautós ülések és -kormánykerék várja a vezetőt. Michael Schumacherhez hasonlóan a kagylóülést minden vevőnek személyre szabják. A pedálok (csak kettő található az autóban) tizenhatféle pozícióban rögzíthetőek, míg a sebességmérő óra négyszázig skálázott. Mellette számos apróbb órát, és még klímaberendezést is találunk, a hifit és navigációs rendszert viszont mellőznie kell a leendő tulajdonosoknak. Manapság a telefontól kezdve a rádió hangerején keresztül a légkondicionálóig számos funkciót vezérelhetünk autónk kormánykerekéről, kezünk levétele nélkül. Az Enzo esetében kissé más a helyzet, hiszen a közúti torpedó volánja teljes egészében a Formula-1-es autók stílusában született. Mögötte a többi Ferrariból is ismerős sebességváltó fülek találhatóak, míg középen az erőátvitel, fék, felfüggesztés és kipörgésgátló beállításait módosíthatjuk. A kormánykerék küllőin kaptak helyet az irányjelzők, míg az U-alakú felső részre exkluzív fordulatszámmérőt építettek. A LED-sor a bal oldali zöldből középen sárgába, majd a jobb oldalon piros fényekbe megy át, ekkor a főtengely percenként kilencezret is foroghat! Már csak egy dolog hiányzik: a gomb, amellyel Ross Brawnt hívhatjuk… A karosszériája tervezőinek szeme előtt nem csak a meghökkentő forma, de az elegendő leszorítóerő előállítása is lebegett. A Pininfarina mérnökeinek feladata volt megtalálni a megfelelő kompromisszumot, nehogy a túlzott légterelőkkel csökkentsék az Enzo végsebességét. Így állítható aerodinamikai elemeket vetettek be, melyekkel 170-200 és 300-350 km/h között optimális mértékű a leszorítóerő. Az alsóbb sebességtartományban ez 334 kg-nak felel meg, míg a felsőben 775 kg-ra emelkedik, és még a végsebesség közelében is rendelkezésre áll 585 kg. A változást az autó frontrészén, a hűtő alatt elhelyezett állítható légterelők, valamint a padlót borító hatalmas diffúzor szolgáltatja, mellyel az Enzo szinte egyetlen hatalmas terelőszárnnyá válik. Mivel az autó alján elhelyezett aerodinamika meglehetősen sérülékeny, a lengéscsillapítók beállításánál az állandó alsó magasság elérését is figyelembe vették. Mindenki által jól láthatóan, a Ferrari hagyományainak megfelelően átlátszó motorházfedél alatt lapul az Enzo hátsó tengelyénél a hatezres, tizenkét hengeres erőforrás. A több mint száz lóerős literteljesítmény bármely autónak becsületére válna, itt azonban így mintegy 660 paripáról van szó! Az ágaskodó lovas emblémával ellátott erőmű alumíniumból készült, hengerenként négyszelepes, változó szelepvezérlésű. Hozzá a Ferrari szekvenciális sebességváltója kapcsolódik, amely mindössze 150 milliszekundum alatt képes fokozatot váltani! Bár a váltás a versenyautókhoz képest meglehetősen finoman történik, az elektronikusan vezérelt felfüggesztés nem engedi megbillenni a karosszériát, nehogy csökkenjen az autó stabilitása. Az önzáró differenciállal és kipörgésgátlóval felszerelt autó vezetője sport- és verseny-mód közül válogathat. Utóbbi esetében gyorsabbá válik a sebességváltás, feszesebbek a gátlók, és kevésbé avatkozik be a kipörgésgátló. Működését a négy sebesség-, fékezés- és gyorsulásmérő szenzor adataival táplált központi számítógép vezérli. A versenyautókban már évek óta használják, mégis ez az első karbon-kerámia tárcsafékes közúti Ferrari. Annak ellenére, hogy nehezebb az F50-esnél, hiszen menetkészen 1365 kg-ot nyom, több felszerelést és nagyobb teljesítményű motort kapott, így a Ferrari elégedett a végeredménnyel. A méhsejt-szerkezetű, szénszálas műanyag és alumínium felépítésű karosszéria elérte a kívánt csavarodási merevséget, a gyáriak szerint a szabvány törésteszteket is sikeresen teljesítette. Fejlesztésében aktívan vett részt Michael Schumacher is, aki szerint az Enzo személyében közúton is használható nagyteljesítményű szuper-sportkocsi született. Az F50-eshez hasonlóan mindössze háromszázötven darab készül majd az autóból, egyet a gyár múzeumának adnak, a többit pedig átszámítva mintegy 150 millió forintnak megfelelő áron árulják. A leendő tulajdonosoknak extrák híján csak egy választásuk marad: vörös, sárga, vagy fekete színben kérik betontorpedójukat. Azt persze mondanunk sem kell, hogy a tervezett darabszám már jóval az értékesítés kezdete előtt elfogyott… Motor: V12, 65 fokos szögben álló hengersorokkal Hengerűrtartalom: 5998 cm3 Furat x löket: 92x75,2 mm Kompresszió: 11,2:1 Legnagyobb teljesítmény: 485 kW (660 LE) 7800/percnél Legnagyobb forgatónyomaték: 657 Nm 5500/percnél Motor tömege: 225 kg Hosszúság: 4702 mm Szélesség: 2035 mm Magasság: 1147 mm Tengelytávolság: 2650 mm Nyomtáv elöl/hátul: 1660/1650 mm Abroncsok elöl/hátul: 245/35 ZR 19 és 345/35 ZR 19 Kerekek elöl/hátul: 19,0" x 9,0" / 19,0" x 13,0" Féktárcsák elöl/hátul: Brembo, 380 mm hatdugattyús / 340 mm négydugattyús Üzemanyagtank: 110 l Száraz tömeg: 1255 kg Menetkész tömeg: 1365 kg Gyorsulás 0-100 km/h: 3,65 s Gyorsulás 0-200 km/h: 9,5 s Gyorsulás 0-400 m: 11 s Gyorsulás 0-1000 m: 19,6 s Végsebesség: 350 km/h

 
PUSKÁZÁS
SEBRING GPORTÁLOS OLDALA NÉZD MEG???
 
Számláló
Indulás: 2005-03-18
 
Szavazás
Szavazás
Hogy tetszik az oldal?

NAGYON-NAGYON KIRÁLY
NAGYON KIRÁLY
KIRÁLY
NAGYON-NAGYON JÓ
NAGYON JÓ
LEHETNE JOBB IS
ROSSZ
NAGYON ROSSZ
EZ OLDAL?
 
Óra
 
Óra
 
Naptár
2025. Június
HKSCPSV
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Cheat center
 
Chat
A legjobb chat hely!!!!
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Google-kereső

Google

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Játékok
 

Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati hõszigetelését!    *****    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...