Mercedes-Benz SL
2005.08.11. 19:58
Mercedes-Benz SL
2001. augusztus
2001.08.31. Mazda MX-5 MPS
A 323 és 626 alapjaira épült sportos MPS (Mazda Performance Series) modellek után Frankfurtban a szellős MX-5 roadster csúcsváltozat-tanulmánya jelenik meg, majd a látogatói visszajelzésektől függően 2002. február-március körül piacra is kerülhet. Az 1930 köbcentis négyhengeres 7000-es fordulatszámon 200 lóerőt teljesít, maximális forgatónyomatéka 196 Nm, ezzel már közel a Honda S2000 ellenfelévé válhat. A további változásokat a kettős fényszóró, szélesebb abroncsok, nagyobb tárcsafékek, feszesebb felfüggesztés, szélesebb nyomtáv és a fekete színű utastér jelenti.
--------------------------------------------------------------------------------
2001.08.09. Mercedes-Benz SL
Számtalan kémfotó és számítógépes grafikat után végre hivatalosan is láthatóvá vált a Mercedes-Benz újdonsága, az SL legutóbbi generációja. A klasszikus elődök félszázados hagyományát folytató modell legnagyobb újdonsága a csillagos márka új irányzatát követő design és az SLK-n megismert vario-tető. Ám amíg ez az összecsukható keménytető a kistestvérben 25, addig az új SL-en mindössze 16 másodperc alatt tűnik el a csomagtartófedél alatt. A teljes értékű kupéként 288 literes csomagtartó roadsterré változva 206-ra csökken, pakolását az Easy Pack nevű szerkezet segíti, amely 20 fokkal megdönti az összehajtott keménytetőt. Az opcionális Tirefit rendszerrel pótkerékre sincs szükség, ebben az esetben további 29 liternyi tér nyerhető. 2002 végétől üvegtetőként is kérhető. A kezdetben piacra kerülő SL 500 változat motortérben a jól bevált 306 lóerős, ötliteres V8-as dolgozik, ezt idén ősszel az SL 55 AMG követi a házi tuningosztály többi modelljében már megismert 5,5 literes V8-assal. Utóbbi 476 lóerős legnagyobb teljesítménye 250 km/h-s végsebesség (elektronikusan limitált) és 4,7 másodperces 0-100 km/h sprintet tesz lehetővé. Az alapmodellt az SL 230 törlésével a V6-ossal mozgatott, 2002 végén megjelenő SL 350 képviseli majd, míg a csúcsváltozat V12-es erőművel mutatkozik be 2003-ban. Az SL 500 modell 1770 kg-os menetkész tömege 120 kg-mal könnyebb az elődénél, így azonos erőforrással és új technikai megoldásokkal tovább javultak a menetteljesítmények. Itt is megtalálható a CL kupéban megismert ABC (Active Body Control) és az SBC (Sensotronic Brake Control) névre keresztelt újdonság, amely a brake-by-wire (a fékpedál és főfékhenger között elektronika irányít) rendszernek köszönhetően jelentősen lecsökken a fék reagálásának ideje a mechanikus megoldáshoz képest, ráadásul nedves időben szárazon tartja a fékeket, miközben a vezető tudomást sem szerez róla. Az SL 500 árusítása 2002 tavaszán kezdődik Nyugat-Európában.
|