Autók : Mercedes CLK DTM AMG |
Mercedes CLK DTM AMG
2005.05.19. 09:42
A stuttgartiak most már nem csak a DTM-szériában akarnak vezetni, hanem az utakon is. A száz darabban limitált Mercedes CLK DTM AMG 582 lóerővel és vérbeli versenytechnikával felejthetetlen pillanatokról gondoskodik
Árban, exkluzivitásban nem fogja elérni az újdonság az egymillió dollár (kb. 220 millió Ft) fölötti vételárú, 25 példányos testvérét, de ettől függetlenül a sportkocsi gyűjtők, Mercedes rajongók féltett kincse lesz a CLK DTM változata. Az utolsó rövidítés a német túrakocsi mesterek elnevezésű, négy esztendeje újjáéledt bajnokságot takarja. Ahogy a kis szériás elődje, a DTM Merci is győztesként hagyta el a pályát, tavaly Bernd Schneider nyerte vele a negyedik bajnoki címét. Érdekesség, hogy a GT bajnokságban győztes autót is a német pilóta vitte sikerre.
Az új csillag a legerősebb AMG kivitelű CLK feljavított változatának tekinthető. A most született Mercit leginkább úgy lehetne jellemezni, hogy az alapautó lekönnyített, megerősített változata, egy utcára szelídített pálya autó.
A láthatatlan, viszont érezhető beavatkozások a motornál történtek, az 5439 köbcentis V8-as jobb minőségű anyagból készült dugattyút kapott, hogy bírja a terhelést. A vezérlés is az említett okok miatt alakult át, vele együtt az olajozás és a hűtés is hatékonyabb lett. A csavarkompresszor 0,8-0,85 baros túlnyomással szállítja a levegőt a motorba. A kisebb áramlási veszteséggel dolgozó sportkatalizátor és a versenyautóéhoz hasonlóra hangolt kipufogó teszi fel az i-re a pontot. A használhatóságot maximálisan szem előtt tartották a készítésnél, ezt mutatja, hogy a jövőre életbe lépő szigorú Euro IV-es környezetvédelmi előírásnak is megfelel az erőmű. Két lényeges adat szükséges a motor témájának a lezárásához: a 6100-as főtengely fordulaton keletkező 582 lóerő és a 3500-on mutatkozó 800 Nm.
Ezek után el lehet képzelni, mit tud a szuper Mercedes. A végsebesség gyárilag lett korlátozva, de nem a megszokott 250-ben, hanem 320 km/órában, a gyorsulásról a 10,9-es érték elmond mindent, de ez nem a 100 vagy 160-as tempóra gyorsulás idejét mutatja, hanem a 200 km/órához szükséges időt jelöli... A megszokott százas sprintet 3,9 alatt csinálja végig az "ezüstnyíl". Az úton maradáshoz áthangolt menetstabilizáló rendszer és egyéb finomságok nyújtanak segédkezet, amelyek a vezetési élvezetet is növelik.
Az utóbbiról a tesztpilóták mellett a Mercedes jelenlegi és volt versenyzői gondoskodtak. Több mint húszezer kilométert pörgettek le különféle versenypályákon, köztük a híres Nürburgringen. Szintén a használhatósággal függ össze az a 30 ezer tesztkilométer, amelyet a szériakocsik nyúzására szánt területeken tettek meg.
A jármű futóművei is átalakultak, a kevesebb vagy nulla holtjátékkal rendelkező alkatrészeknek köszönhetően. A gumik terén érdemes elidőzni - a DTM bajnokság abroncs szállítója - a Dunlop egy igen jó tapadással rendelkező, elöl 255/35R19, hátul 285/30R20-as méretű, aszimmetrikus mintázatú szuper gumit fejlesztett a németek kérésére. A 360 milliméter átmérőjű, szénszálas és kerámia ötvözetéből készült első féktárcsával rendelkező kocsi utasterében két könnyű ülés és sok szénszálas burkolat található.
|