Renault Espace
2005.05.20. 12:04
Renault Espace
1984-es első bemutatkozása óta immár negyedik generációja mutatkozik be az egyterű szegmens európai megteremtőjének. Az új Renault Espace szinte teljes egészében átvette azt a formát, melyet a Genfi Autószalonon még csak tanulmánymodellként debütált koncepción láthattunk. Gyártása az eddigiekkel eltérően már nem a francia Matra, hanem a Renault üzemében folyik a Vel Satis és a következő generációs Laguna platformján. Legnagyobb újdonsága, hogy az Euro NCAP töréstesztjén maximális, ötcsillagos értékelést ért el. Alapváltozatát kétliteres, 165 lóerős négyhengeres turbómotor hajtja, míg a csúcsváltozatot 245 lovas 3,5 literes V6-ossal szerelik. A kisebbik common-rail dízelmotor 2,2-es 150 lóerős, míg a nagyobbik háromezres és 180 lovas. A motorokhoz hasonlóan a kézi hatfokozatú, vagy automata ötsebességes váltó, de az automata kézifék is a Vel Satis modellből került át. Az Espace elődjéhez hasonlóan az ülések alacsonyabban, rögzített pontok helyett csúsztatható síneken állnak, a kormánykerék vízszintesebb irányú. Üvegfelülete 25 százalékkal növekedett meg, ráadásul elérhető egy 2,16 négyzetméteres napfénytető, ami a legnagyobb elérhető üvegtetőnek számít a piacon.
|