Autók : Citroën C-Airdream |
Citroën C-Airdream
2005.05.19. 11:19
Citroën C-Airdream
A főleg szabadidős célokra szánt C-Crosser egyterű után újabb tanulmányautóval jelentkezik a Citroen: a Párizsi Autószalonon bemutatkozó C-Airdream egy 2+2 üléses kupét takar. Nagy tengelytávja és hosszú, lapos frontrésze meredek, röviden végződő farral párosul. Előbbin a márka emblémájából induló keskeny hűtőnyílások, míg utóbbin a kis hátsó szélvédő és a vele szerves egységet képező lámpatestek a legmeghatározóbbak. Üvegtetejének köszönhetően az utastér világos, tágas érzetet kelt, ezt a lágy formákkal és szemet nyugtató színekkel tovább hangsúlyozták a tervezők. Míg a fordulatszámmérő és sebességmérő órák a kormánykerék felett, a navigációs rendszer képernyője a középkonzolon kapott helyet, irányítása a középső kartámaszba épített, számítógépes egérhez hasonló eszközzel történik. Minden vezetéshez kapcsolódó kezelőszervet (például az irányjelzőt, de a váltót és pedálokat helyettesítő karokat is) a kormánykerékbe építettek, amely a drive-by-wire elektronikus vezérlésnek köszönhetően a vezető igényeinek megfelelően állítható. A C-Airdream mozgatásáról háromezres, 210 lóerős V6-os benzinmotor gondoskodik, szekvenciálisan kapcsolható sebességváltóval és az útviszonyoknak megfelelően állítható Hydractive 3 felfüggesztéssel. Annak ellenére, hogy a koncepció sorozatgyártását nem tervezik, sok formai eleme feltűnhet a Xsara utódjaként bemutatkozó C4-esen.
|