Audi A8
2005.05.20. 11:56
Audi A8
Sportosabb formatervvel hódít tovább az Audi zászlóshajója. Az új A4 és a tavalyi Avantissimo tanulmányautó formai jegyeivel bemutatkozó A8 élesebb vonalakat, rövidebb első és hátsó túlnyúlásokat, valamint sportosabb sziluettet vonultat fel. A változások inkább a lemezek alatt történtek, hiszen a 60 százalékkal masszívabb alumínium váz alatt számos műszaki újdonságot találhatunk. Az új hatfokozatú tiptronic sebességváltó kérésre a kormánykerékről is kapcsolható, az RS6 csúcsmodellből származó felfüggesztés mellett alapáras a légrugózás és a háromféle keménységre állítható lengéscsillapító. A bevezetéskor kétféle erőforrás közül választhatunk: a 3,7 literes V8-as 280 lóerőt, míg a 4,2 literes, szintén nyolchengeres motor 335 lóerőt teljesít. Álló helyzetből előbbi 7,3 másodperc alatt gyorsul százra, míg utóbbinak ehhez a művelethez egy szekundummal kevesebb is elegendő. Mindkét kiadáshoz elérhető a quattro összkerékhajtás. A BMW iDrive vezérlőpultjára válaszul az Audi megalkotta a Multi Media Interface (MMI) elnevezésű rendszert, ezen felül guminyomás-ellenőrzést, kanyar felé forduló fényszórókat, valamint radaros követővel kiegészített sebességtartó rendszer vonultat fel.
|