Üdvözöllek SEBRING oldalán!!!
Üdvözöllek SEBRING oldalán!!!
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Linkek
 
Videók
 
MÉG TÖBB VIDEÓ
 
MP3 Kereső
MP3 Kereső
 
Szuper rádiók
Szuper Rádiók!
 
Online TV
Online-Tévéadások!
 
Holdfázis

Holdfázis
 
 
Futó Szöveg
 
Nap képe

A nap képe:

 
Hányadszor jártam itt?
 
Széltérképek
 
Bölcsességek
 
Szonja a robot
 
ÁLLÍTS BE KEZDŐOLDALNAK!
Beállítás Kezdőlapnak!
 
Kosárlabda
 
Autók
 
Egérkövető
 
Autók
Autók : Nissan 350Z

Nissan 350Z

  2005.05.20. 15:48

Három év után végre végleges változatában piacra kerülhet a Nissan új sportkocsija. A klasszikus, 1969-es évjáratú Datsun 240Z felelevenítése elsőként a japán és amerikai kereskedésekbe kerülhet, európai forgalmazásáról egyelőre nem döntöttek.

A hetvenes években hódító Nissan Z sportkocsi az idők során újabb és újabb utódokkal került leváltásra, míg a nehézkes 300ZX gyártását 1996-ban be nem fejezték. Az utolsó példány egy észak-amerikai múzeumba vonult, és egy ideig követő nélkül maradt. Majd az 1999-es Detroiti Autókiállításon egy hosszú motorháztetős, rövid ferdehátú, narancsszínben pompázó sportkupé-koncepció gördült a reflektorfénybe. Az egyértelműen a 240Z-t idéző tanulmányautót már akkor szériagyártásra szánták, de a 2001-ben debütált újabb prototípus megjelenéséig változtattak a karosszéria vonalvezetésén, és az elsőre kissé furcsára sikeredett első és hátsó lámpatesteken is. Megjelenésével, hosszú alumínium motorházfedelével és hamar lejtőssé váló tetővonalával a 350Z egyértelműen elődjét idézi, de a Nissan designerei szigorúan elzárkóznak a retro kifejezéstől. A 4,3 méteres hosszhoz 1455 kg-os saját tömeg, agresszív szögletes első levegőbelépő, elképesztően domborodó hátsó sárvédők, elnyújtott formájú xenon fényszórók és dögös megjelenésű hátsó tartozik. Az Audi TT és Porsche 911 együttes ellenfeleként piacra lépő sportkocsi menetviselkedését a közel tökéletes, 50/50 százalékos súlyeloszlás fokozza. A 350Z orrába szerelt 3,5 literes V6-os benzinmotor már ismerős lehet a Renault Vel Satis csúcsmodelljéből, ám a francia luxushajóhoz képest 287 lóerős teljesítményt és 372 Nm-es maximális forgatónyomatékot vonultat fel. A gyönyörű hangú hathengereshez hatfokozatú kézi sebességváltó jár, de felárért - és badarságból - ötsebességes automata erőátvitel is rendelhető. Annak ellenére, hogy utóbbinál megvan a lehetősége a +/- kapcsolók segítségével a manuális váltásnak, még az amerikai tesztelők is inkább az olcsóbb, nagyobb élményt nyújtó hatsebességest választanák. Mind a négy kerékhez alumínium többlengőkaros felfüggesztés került, a blokkolásgátló alapfelszerelés, míg a kipörgésgátló opcionális. A pontos úttartás érdekében a 350Z szervokormánya a sebességtől függő mértékben változó rásegítésű. A pörgős V6-os elegendő erővel mozgatja a formás karosszériát, ám a kissé magas saját tömeghez jobban illene egy háromszáz lóerő feletti változat. A hatfokozatú váltót viszont öröm kapcsolgatni, a kar megfelelően rövid úton jár, és a kuplung is remekül kezelhető. Felfüggesztésének hangolásánál a középutat választották tervezői, hiszen a 350Z precízen kezelhető, kiváló az úttartása, de nem túl kemény. Magabiztos vezetése ellenére a provokálásra is pozitívan reagál, neves elődjéhez hasonlóan könnyedén, de biztonságosan vihető táncba az autó hátulja. Álló helyzetből mindössze 5,5 másodpercbe telik a százra gyorsítás, és a 350Z végsebessége sem kevesebb 250 km/h-nál. A külsőhöz hasonlóan az utastér is versenyautós hangulatot áraszt. Jó oldaltartású, csúszásgátló felületű sportüléseiben könnyű megtalálni az ideális vezetési pozíciót. A 350Z műszerfala matt fekete színű, míg a műszerek és a légkondicionáló kezelőgombjai is alumínium betéteket és kereteket kaptak. Az olajnyomás, töltés, időmérő óra és fordulatszámmérő mellett digitális sebességkijelző és guminyomás-ellenőrző is helyet kapott a középkonzol három kerek kis műszerben, míg a hagyományos három kerek óra a kormánykerékre rögzítve együtt mozog azzal. A középkonzolon műanyag panel fedi a navigációs rendszer képernyőjét, ha a vásárló megrendelte autójába. Carlos Ghosn, a Nissan vezetője, valamint Shiro Nakamura vezető formatervező szerint a 350Z koncepciója teljes egészében megegyezik a klasszikus 240Z-vel: a kétüléses, kétajtós kupé elöl elhelyezett hathengeres motorja a hátsó kerekeket hajtja. "Vezetési élmény és teljesítmény szempontjából igazi sportkocsi, de mindennapi használatban sem vall szégyent" - állítja újdonságáról Ghosn. Az Észak-Amerikában rajongásig szeretett előd modern utódjáért leendő vásárlóinak 26 ezer dollárt, azaz közel 6,5 millió forintot kell majd fizetniük. Ezért elektromos ablakemelők, központi zár, automata légkondicionáló és 160 wattos hifi-berendezés jár az autóhoz. Az Enthusiast kiadás alumínium pedálokat, xenon fényszórókat és kipörgésgátlót kap, míg a Performance felszereltség stabilitási rendszert, abroncs-nyomásmérőt és 18 colos kerekeket tartalmaz. A Touring csúcsmodellbe már 240 wattos hifit és elektromosan mozgatott, bőrhuzatú sportüléseket szerelnek, a Track kiadást pedig Brembo fékek, új differenciálmű és menetstabilizáló berendezés helyezi az árlista tetejére. A bőséges kínálatból már csak a feláras oldallégzsákok és navigációs rendszer hiányzik. Mikor a 300ZX búcsúzott a kínálatból, már több mint 40 ezer dollárba került, ráadásul az időközben szintén kihalt Mazda RX-7 és Toyota Supra kategóriájában szerepelt. Modern utódja ismét a klasszikus sportkocsi-recept alapján készült, hogy felvegye a versenyt vetélytársaival. Ráadásul a szellős változat megjelenésére sem kell már sokat várni, hiszen a targatetős helyett teljes értékű 350Z roadster már 2003 februárjában bemutatkozhat. Motor: 3498 ccm V6 Felépítés: frontmotor Hajtás: elsőkerékhajtás Hengerűrtartalom: 2800 ccm Teljesítmény: 214 kW (287 LE) 6500/perc Nyomaték: 372 Nm 4500/perc Sebességváltó: hatfokozatú kézi Hossz/szélesség/magasság: 4308/1816/1318 mm Tengelytávolság: 2469 mm Fékek elöl/hátul: 325/323 mm Abroncsok elöl/hátul: 225/50WR17 és 235/50WR17 Gyorsulás 0-100 km/h: 5,5 s Végsebesség: 250 km/h

 
PUSKÁZÁS
SEBRING GPORTÁLOS OLDALA NÉZD MEG???
 
Számláló
Indulás: 2005-03-18
 
Szavazás
Szavazás
Hogy tetszik az oldal?

NAGYON-NAGYON KIRÁLY
NAGYON KIRÁLY
KIRÁLY
NAGYON-NAGYON JÓ
NAGYON JÓ
LEHETNE JOBB IS
ROSSZ
NAGYON ROSSZ
EZ OLDAL?
 
Óra
 
Óra
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Cheat center
 
Chat
A legjobb chat hely!!!!
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Google-kereső

Google

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Játékok
 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!